Wakacje 2014

Tegoroczne wakacje związane były z wieloma wyjazdami, by miło spędzić czas i odpocząć po zakończonym roku szkolnym, a nabrać sił na przyszły rok.

Już 28.06.2014 roku wychowankowie usamodzielniający się wyjechali do Kudowy Zdrój. Przez cztery dni przebywaliśmy na Śnieżniku, skąd odbywaliśmy wiele wycieczek górskich, spacerów, wyruszaliśmy do Jaskini Niedźwiedziej. W Kudowie zwiedzaliśmy jej zabytki, korzystaliśmy z basenu,chodziliśmy do Parku zdrojowego i Pijalni Wód. Odbyliśmy też wycieczkę do Kaplicy Czaszek w Czernej a nawet do Pragi. Wracając zobaczyliśmy Twierdzę w Kłodzku, Krzywą Wieżę w Ząbkowicach Śląskich oraz Ogród Botaniczny w Wojsławicach.
    W dniach od 7 do 20 lipca 2014 roku odbywały się kolonie letnie w Białym Dunajcu. Przebywało tam 15 wychowanków Domu Dziecka nr2. Korzystaliśmy tam z wielu atrakcji takich jak: zwiedzanie kopalni w Wieliczce, zwiedzanie Zakopanego i okolic, zabawa w Lunaparku,kąpiele słoneczne i wodne na basenie, wyjazd do kina i zwiedzanie Nowego Targu, piesze górskie wycieczki,dyskoteki,góralskie ognisko, seans w kinie 10D. Wróciliśmy więc z wyjazdu bardzo zadowoleni.
    Kolejnym wyjazdem był wyjazd do Świdnicy. Był to rajd rowerowy. Zwiedzaliśmy zabytki Świdnicy oraz okolicę, korzystaliśmy z basenu otwartego, byliśmy w kinie, a także spędzaliśmy czas grając w piłkę, śpiewając, grillując. Rowery nie czekały bezczynnie – przejechaliśmy ponad 250 km.
    12 dzieci pojechała nad morze na kolonię organizowaną przez  TPD. Ponieważ kochamy morze bardzo nam odpowiadał ten wyjazd. Przede wszystkim korzystaliśmy tam z kąpieli słonecznych i w morzu.
    Ostatnim wyjazdem był rajd rowerowy  do Jasienicy Górnej dla wychowanków Domu Dziecka nr1. Odbywaliśmy wycieczki rowerowe do lasu i Czech, zwiedzaliśmy okolicę i zabytki. Poza tym nie zabrakło gier na boisku, ogniska, wyjścia na pizzę, gier logicznych, spacerów. Przejechaliśmy rowerami około 150 km.
    Wielu z nas spędziło też czas w domach rodzinnych.
    Będąc w Domu Dziecka również spędzaliśmy atrakcyjnie czas korzystając z kąpielisk w Lewinie Brzeskim, w Kościerzycach, sportowo spędzając czas na boisku, placu zabaw, na Orliku. Braliśmy też udział w imprezach odbywających się w mieście, jak np. Busker Bus -pokazy teatrów ulicznych.
Niestety czas wakacji ucieka szybko i czas zacząć myśleć o nowym roku szkolnym. Mamy nadzieję, że będzie to udany rok.